اخبار

مدیرعامل پست:شبکه‌ توزیع پست نماد اعتماد در حوزه تجارت الکترونیک

مدیرعامل پست:شبکه‌ توزیع پست نماد اعتماد در حوزه تجارت الکترونیک
مدیرعامل شرکت پست 28 اردیبهشت‌ماه جاری در هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی بر نقش شبکه‌های توزیع در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پست، محمدحسن کرباسیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل در این همایش که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد در خصوص نقش شبکه‌های توزیع در توسعه تجارت و اقتصاد مطالبی را عنوان داشت.
وی در تشریح توانمندی‌های شرکت به قابلیت‌های بخش توزیع پست اشاره کرد و گفت: بخش توزیع مهمترین بخش عملیات پستی و نماد اعتماد شرکت و رکن اصلی و اساس تجارت الکترونیک به شمار می‌رود.
وی در خصوص آمادگی شرکت پست برای ارایه خدمت به سایر سازمان‌ها اذعان داشت: در دنیای پر رقابت امروزی این شرکت با زیرساخت‌های کارآمد با بیش از 16 هزار نفر نیروی انسانی، 17500 نقطه تماس، حدود 3400 خط مبادله پستی و با بهره‌گیری از آخرین فناوری اطلاعات توانسته است با کمترین هزینه بیش از 5/2 میلیون مرسوله را روزانه و حدود 900 میلیون مرسوله را سالانه جابجا ‌کند.
کرباسیان از شبکه پستی به دلیل عظمت ناوگان حمل‌و‌نقل که یکی از شاخصه‌های مهم پست لجستیک است به عنوان تنها شبکه توزیع مویرگی در کشور نام برد و گفت: شبکه پستی با وجود ناوگان عظیم موتورسیکلت، ماشین‌های شهری و کامیون‌های سنگین هرماه بیش از 6 میلیون کیلومتر مسافت را برای حمل مرسولات پستی طی می‌کند.
مهندس کرباسیان در ادامه به قابلیت‌های پست لجستیک و مزایای استفاده از آن اشاره کرد و گفت: در بازار پر رقابت امروزی، پست لجستیک به دلیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ بهترین روش در ارسال امانات پستی و سالم و مطمئن‌ترین ارتباط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده به شمار می‌رود.
وی خاطر نشان ساخت: در کشورهای پیشرفته به پست لجستیک توجه ویژه‌ای می‌شود و در ایران نیز تاکنون در 5 نقطه کشور (استانهای البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و خراسان رضوی این سرویس راه‌اندازی شده است.
رئیس هیئت‌مدیره همچنین در خصوص سرویس‌های نوین دیگر شرکت پست به سرویس سفارش اینترنتی کارت‌پستال و تمبر شخصی، سرویس بازار الکترونیک پست (ebazar)، سرویس جدید وبآگهی روستایی و سرویس PDA (دستگاه اخذ امضای الکترونیکی) اشاره کرد و در خصوص سرویس ebazar گفت: این سرویس با مشارکت 30 شرکت بزرگ و فعال نه میلیون ترافیک را به شبکه تزریق کرده است.
وی در خصوص مدل‌های تجارت الکترونیک در شرکت مطالبی را عنوان داشت و تاکید کرد: در این چرخه باید حتماً کارها دقیق انجام شود تا خریدار و فروشنده از رضایت کافی برخوردار باشند. 
مدیرعامل در ادامه سخنانش به توسعه و تقویت شبکه اصلی مبادلات، افزایش و تنوع‌بخشی به خدمات و ارتقای سرویس خرید و فروش اینترنتی که از پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به شبکه پست است اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های وزارت‌خانه و همکاری کارکنان وضعیت اجرای این پروژه‌ها مطلوب است.
در خاتمه اولین روز این همایش از تمبر اختصاصی هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی شد.

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۱۰۷

اظهارنظر


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید