اخبار

مصاحبه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با روزنامه خبرجنوب

مصاحبه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با روزنامه خبرجنوب
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ضمن مصاحبه با روزنامه خبرجنوب اعلام کرد: پس از طی مهلت قانونی 2 ماهه به اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی، اپراتورهای متخلف از طریق رسانه ها معرفی می شوند.
 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان این مطلب گفت: برای اصلاح عملکرد اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی، دوماه فرصت داده شده است.  وی با بیان اینکه رسیدن به سرعت واقعی اینترنت و اصلاح عملکرد اپراتورهایی که خدمات اینترنت  ارائه می دهند یکی از برنامه های جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  است، اظهار داشت: شرکت هایی هستند که بیش از حدمعمول، تعداد مشترکین اینترنت را روی یک خط قرار می دهند و مشکل کاهش سرعت اینترنت را به وجود می آورند زیرا زمانی که ترافیک کاربران بالا می رود، سرعت اینترنت کاهش می یابد .

وی افزود  رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات در جهت اصلاح عملکرد اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات  کاملا تعریف شده است و براین اساس کلیه اپراتورها تابع ضوابط، مقررات و تعرفه های ابلاغ شده از سوی این وزارت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند و در واقع  باید از بخشنامه های مرجع صادر کننده مجوز، تبعیت نمایند.

مختاری تصریح کرد: به همین دلیل مشاهده هر گونه عدم رعایت تعرفه های تعیین و مصوب شده توسط اپراتورهای فعال دراستان مستلزم برخورد قانونی از سوی اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و اداره کل تعزیرات حکومتی فارس است.وی با تاکید براینکه باهدف رعایت حقوق مصرف کنندگان، برنامه های نظارتی زمان بندی شده ای برای بررسی عملکرد اپراتورها در نظر گرفته شده است، گفت: باتوجه به دستورالعمل وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به کلیه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی 2 ماه فرصت داده شده است که کیفیت سرویس های خدماتی خود را مطابق تعهداتشان در پروانه فعالیت ارتقا دهند.مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: پس از گذشت این مهلت قانونی، در صورتیکه همچنان اپراتورها نسبت به ارتقای سطح کیفی خدمات خود اقدام نکرده باشند، علاوه بر اعمال مقرراتی که در توافق نامه پروانه های فعالیت آنها آمده است، گزارشی از نحوه عملکرد و کیفیت اپراتورهای متخلف و نیز رده بندی آنها پس از ارزیابی عملکردشان از طریق رسانه های محلی به اطلاع مصرف کنندگان خواهد رسید. مختاری این اقدام را موجب نظارت ذاتی مصرف کنندگان بر خدمات اپراتورها دانست و گفت با این حرکت اپراتورها ناگزیرند برای حفظ و افزایش سهم حضور خود در بازار، خدمات خود را به صورت کیفی تر  و بانرخ های مناسب تر به مردم ارائه دهند و مصرف کنندگان نیز می توانند متناسب با درجه کیفیت خدمات مورد نیاز خود، اپراتور دلخواهشان را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان طبق قانون در برخورد با اپراتورهای متخلف می تواند مجازات هایی را از جرایم نقدی گرفته تا تعلیق و لغو پروانه اعمال نماید.

ضمنا آن دسته از مصرف کنندگانی که نسبت به کیفیت یا قیمت خدمات اپراتورهای سرویس دهنده معترضند می توانند برای طرح و پیگیری مسائل خود به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس مراجعه نمایند.

۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۲۰
تعداد بازدید : ۲۷۲

اظهارنظر


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید