اخبار

طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT در استان چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه 1392/09/10 همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT در استان چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه 1392/09/10 همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
به منظور ارتقاء سطح هماهنگی در نظارت بر حوزه‌ی ICT با رویکرد حمایت حقوق مصرف‌کنندگان این حوزه در سراسر کشور، مرحله اول طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان همزمان با سراسر کشور از سوی اداره کل تنظیم مقررات منطقه مرکزی و با همکاری بازرسان واحدهای نظارتی استان از جمله اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر فناوری اطلاعات استانداری، شرکت زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان، پلیس فتا و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد.

در این طرح که به‌صورت هماهنگ و متمرکز در 31 استان کشور اجرا شد سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در چهار محور رعایت تعرفه‌های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارائه‌ی خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران، بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارائه‌ی سرویس با کیفیت مناسب از سوی بازرسان به‌صورت کمی و کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این طرح تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات در حوزه‌ی ICT از جمله:

·         شرکت‌های توزیع کننده‌ی خدمات اینترنت (ISDP)

·         شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت پرسرعت (ADSL)

·         شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات از طریق دستگاه‌های طیف گسترده

·         دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش خصوصی

·         مراکز ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی (CoffeeNet)

مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین در حین انجام طرح، موارد مرتبط با وظایف دستگاه‌های فوق در حوزه‌ی ICT و حقوق دولت و مردم در خصوص:

·         اخذ پروانه و مجوزهای مربوطه

·         کیفیت خدمات و سرویس‌های ارائه شده

·         تامین مجاز خدمات/سرویس‌ها

·         پشتیبانی

·         تبلیغات و اطلاع‌رسانی

·         حفظ حریم خصوصی مشترکین

·         موارد مربوط به ارائه‌ی خدمات از جمله گران‌فروشی و کم‌فروشی

 بررسی شدند و تخلفات ارائه‌دهندگان برای اعمال مقررات و جرائم اعلام شد.

۱۲ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۲۶۵

اظهارنظر


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید